Totaal aantal pageviews

vrijdag 28 mei 2010

Donderdag 27 mei 2010 - Valencia.

Volgens Harm moet het vandaag een prima dag worden voor een bezoek aan Valencia. Volgens afspraak vertrekken we om 10 uur. Zoals normaal in Spanje zijn er hier geen files. Dus zijn we om 11 uur in Valencia en staat de auto in de parkeergarage. Na ons georienteerd te hebben gaan we richting plein voor het postkantoor. Onderweg ziet Jennie haar Filar hobby winkeltje van vorig jaar. We zien daar een quilt naaimachine, Ja ik bedoel geen echte naaimachine maar een heel kleintje. (Zie foto)

We wandelen rustig richting kathedraal langs alle bekende plekjes. We lunchen heerlijk in het ons bekende broodjes restaurant. In de kathedraal blijkt hoe goed mijn nieuwe fototoestel werkt. Zonder blits maakt het toestel over een zeer grote afstand duidelijke foto's. En het is bepaald niet licht in deze kerk.




Prachtig vind ik dit. Dit is geen bewerkte of uitvergrote foto. De afstand tot het object is zeker 50 meter.
We lopen via een kleine winkelroute terug. Jennie en Ge bezoeken nog even 'El Cortes Ingles'. Harm en ik gaan in een nabijgelegen parkje op een bank zitten. Het is heerlijk weer. Niet te warm en een gematigd zonnetje.
Om ongeveer 5 uur zijn we weer terug.
We sluiten deze gezellige dag af op het terras van Ge en Harm, waar uiteindelijk een fles champagne ter tafel verschijnt. Kan niet meer stuk !!

1 opmerking:

  1. Geen Files in Spanje? Zeker door de mindere economie! We moeten ook eens naar Valencia denk ik. Nog noot geweest! De schilderijen gingen in die tijd altijd over hetzelfde onderwerp. Zeker in de kerk.

    BeantwoordenVerwijderen