Totaal aantal pageviews

vrijdag 23 april 2010

Vrijdag 23 april 2010 - Er is er een jarig maar wij zijn bestolen!

Laten we de donderdag maar vergeten. Het is nu vrijdag. Mooi weer, maar daar komt een slecht humeur opzetten. Lees en huiver!!!

Wilden vanmiddag bij de Italiaan gaan lunchen, want dat hadden we 2 weken geleden gemist. Om ongeveer 11 uur waren wij bij de outlet van Des Cortes Inglesh (of zoiets).
Voordat we naar binnen gingen nog even bij een Kia Soul gekeken. Vinden dat een mooie auto. Nog even met de eigenaar hierover gesproken. Toen we de winkel verlieten zouden we nog even bij Declathon gaan kijken. We lopen erheen. Ik zeg tegen Jennie dat ik de auto wel even naar die andere parkeerplaats zal verplaatsen. Dus ik loop terug. Het viel mij op dat een wat oudere man tegen de Kia geleund stond. Vreemd dacht ik 'je leunt toch niet tegen andermans auto aan" . Maar verder geen aandacht aan geschonken. Toen ik uit de parkeerhaven reed merkte ik dat ik een lekke band had. Ik reed langzaam naar een andere parkeerhaven om daar de band te verwisselen. Daar had ik meer ruimte. Toen hadden alle alarmbellen al af moeten gaan, maar nee. Ik open de achterklep. Hevel alle spullen over naar de achterbank om bij het reservewiel te komen. Toen ik bezig was de bouten los te draaien, dacht ik ineens, ik moet de auto op slot doen. Terwijl ik linksachter bezig was heeft iemand (vermoedelijk die man tegen de Kia) mijn zwarte tasje van de vloer bij de rechtervoorstoel gestolen.
Gelijk de beveiliging van de winkel erbij gehaald. Die heeft de politie gewaarschuwd.
Alles tw 2 paspoorten, rijbewijs, betaalpas, creditcard, Tom Tom, fototoestel, front van radio, kentekenbewijzen, groene kaarten etc. en cash geld.
Met hulp van Ingrid alles geblokkeerd. Volgens de bank heeft men 2 keer geprobeerd geld van mijn crcard te halen. Uiteraard mislukt.
Het financiƫle gedeelte en telefoonzaken zijn nu geregeld. Morgen moeten we wel opwaarderen. We kunnen met Jennie haar telefoon niet meer bellen. het beltegoed is op. Eea zal nog wel enige tijd duren voordat wij alles weer hebben. Voor paspoorten moeten we naar het consulaat in Valencia. Maar ik ga morgen eerst de ANWB bellen voor de juiste procedures.
Al met al waren wij pas om half zes weer op de camping. Gelukkig hebben Ge en Harm voor het eten gezorgd. Daar zouden we zelf niet aan toe zijn gekomen.

3 opmerkingen:

  1. Gatver! Wat een kloteverhaal! Afgrijselijk! Sterkte ermee jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb het 'bestolenverhaal'al via Ingrid vernomen, die volgt namelijk onze blogspot ook. heel erg vervelend, ik snap alleen je verhaal niet. Heeft die man eerst je band lek gestoken en is hij jullie daarna gevolgd om te zien waar jullie je band gingen verwisselen? Je moet hem dan toch weer bij de auto hebben gezien. Ik ben in principe vanaf 19.00 uur op skype te bereiken. De Wifi-verbinding is hier prima (Malaga) groetjes j/e

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou zeg wat een verhaal. Balen hoor, wat moet je nou met zulk soort lui? Het verpest natuurlijk ook weer eens je vaqkantie. Wij vertrekken morgen naar Zuid-Frankrijk. Zullen zeker extra rekening houden met al deze criminelen.
    Hopelijk hebben jullie de komende tijd wat meer geluk. Groetjes van Joke en Ron

    BeantwoordenVerwijderen